طراحان برتر

مقالاتی در باره طراحی سایت، طراحی اپلیکیشن و بهینه سازی سایت

طراحان برتر

مقالاتی در باره طراحی سایت، طراحی اپلیکیشن و بهینه سازی سایت

۱۰ مطلب در آذر ۱۳۹۸ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

مرکز مشاوره در کرج

خلاصه متن:

روزی که به دلیل مشکلاتی که بین من و نامزدم رخ داده بود به یک مرکز مشاوره در کرج رفتیم؛ فکرش را هم نمی کردم که روزی با تمام وجود احساس خوشبختی کنم و صاحب فرزندانی زیبا و دوست داشتنی شوم.

به خاطر دارم خانواده ام، ازدواج من و نامزدم را اشتباه می دانستند؛ چیزی که کم کم خودمان هم باورمان شده بود...

یک مرکز مشاوره در کرج چیزی شبیه معجزه!

      چیزی که در آن شرایط طاقت فرسا می توانست به دادمان برسد، فقط یک معجزه بود، بله یک مرکز مشاوره در کرج!

      من و نامزدم که سه ماه پیش در دانشگاه با هم آشنا شده بودیم، تقریباً خیلی سریع با هم عقد کردیم ولی به زودی در شرایط بدی قرار گرفتیم به نحوی که ادامه ی این وضع را احمقانه می دانستیم.

به همین دلیل تصمیم به متارکه گرفتیم، اما هم کلاسی هایم موضوع را به استادمان گفته بودند؛ روزی استاد، هر دوی ما را صدا زد و ما را به سختی قانع کرد که به یک مرکز مشاوره در کرج که در نزدیکی محل زندگیمان بود مراجعه کنیم.

 

مرکز مشاوره در کرج

من خاطره ی خوبی از مرکز مشاوره در کرج دارم!

چون این کار را بیهوده می دانستم، خوشحال بودم که این مرکز مشاوره در کرج بود و این کار وقت و هزینه ی زیادی از من نمی گرفت!

در روز موعود به همراه نامزدم به همان مرکز مشاوره در کرج مراجعه کردیم، درست به خاطر دارم که هر دویمان اطمینان داشتیم این کار وقت تلف کردن است، فقط به احترام استادمان لازم بود حداقل یک جلسه مشاوره داشته باشیم.

بعد از جلسه ی اول نمی دانم چطور شد که بی اختیار برای جلسه دوم وقت گرفتیم و همینطور تا جلسه پنجم ادامه دادیم.

شاید باورتان نشود اما مرتبه ی ششم که به این مرکز مشاوره در کرج مراجعه کردیم با کارت عروسی بود که پزشک مشاورمان را نیز دعوت کردیم.

از آن زمان به بعد، از طرفداران پر و پا قرص مشاوره شده ام؛ به طوری که در شهرمان برای بسیاری از مشکلات که به نظر خیلی ها کوچک هستند، پیشنهاد مراجعه به همان مرکز مشاوره در کرج را مطرح می کنم.

در مرکز مشاوره ازدواج، به زوجین امکان یادآوری خاطرات خوب قبلی، شناخت دقیق تر همسر و آینده نگری داده می شود.

درآنجا با ایجاد امکان آزادی عمل در انتخاب ها، به فرد کمک می شود تا از افکاری که موجب نفرت، کدورت و قضاوت های نابجا شده است خلاص شود.

مطالب مشابه:

کلینیک روانشناسی کرج

روانشناس کودک در کرج

مشاور روانشناسی در کرج

روانشناس کرج

 

  • paham paone
  • ۰
  • ۰

مرکز مشاوره خانواده در کرج

خلاصه متن:

امروزه گرفتاری های متعدد روزمره مانع ارتباط مناسب، کافی و مؤثر عاطفی و حتی کلامی زن و شوهر در خانواده می شود؛ نتیجه این که به تدریج اختلافاتی بروز می کند.

در این میان نقش مشاوره می تواند تعیین کننده باشد، در اینجا قصد داریم خاطره ای را از یک مرکز مشاوره خانواده در کرج برای شما بازگو کنم.

مرکز مشاوره خانواده در کرج

        خودرویی کنار من توقف کرده و راننده سراغ یک مرکز مشاوره خانواده در کرج را گرفت، آدرس طوری بود که برای دادن آدرس همراهشان شدم، از طرز صحبتشان معلوم بود که تحصیل کرده اند، به طوری که من ابتدا خیال کردم مشاور یا روانشناس هستند و قرار است در این مرکز مشاوره در کرج قرار است به کار مشغول شوند.

        اولین چهارراه را که رد کردیم متوجه شدم که بله زن و شوهری هستند که از قرار معلوم کودکی 5 ساله دارند و بر سر موضوع اشتغال زن، بین آنها شکرآب شده بود و به دنبال مرکز مشاوره خانواده در کرج می گشتند بلکه زندگیشان متلاشی نشود.

مرکز مشاوره در کرج

مشاوره در فضایی صمیمی و اطمینان بخش انجام می گیرد

        روزانه ده ها زن و شوهر بر سر مسائل ریز و جزئی با هم اختلاف پیدا می کنند، خیلی از این اختلاف ها به صلح و آرامش ختم می شود، بعضی هم آن قدر پیچیده می شود که به طلاق منجر می شود، در عین حال آن چه که باعث می شود بیشتر این سوء تفاهم ها به جدایی منجر نشود، فرهنگ مراجعه به مشاوره خانواده است.

مانند این دو زن و شوهر که برای رفع مشکل به یک مرکز مشاوره خانواده در کرج مراجعه کردند. این زوج که نمی توانستند اختلافشان را از من پنهان کنند، پیدا بود به خاطر فرزندشان به این مرکز مشاوره خانواده در کرج رجوع کرده بودند، مخصوصاً مرد که امید چندانی به مشاوره نداشت.

اتفاقاً چند ماه بعد آن دو را به همراه فرزندشان در پارکی در نزدیکی محل کارم دیدم و معلوم بود که مراجعه شان به آن مرکز مشاوره خانواده در کرج مؤثر بوده است.

اصولاً فرایند بهبود روابط و حل مسائل و مشکلات خانوادگی یک مسأله ی زمان بر است. در این موارد هم فرهنگ جامعه حرف اول را می زند؛ چراکه در درجه اول یک زوج، یک زن و شوهر و در کل اعضای خانواده باید قبول کنند که مشکلات به وجود آمده حل شدنی است و سپس باید داوطلبانه به مراکز مشاوره برای حل مشکل مراجعه نمایند.

خلاصه مطلب:

کلینیک روانشناسی در کرج

روانشناس کودک در کرج

مشاوره روانشناسی در کرج

روانشناس خوب در کرج

  • paham paone
  • ۰
  • ۰

مشاوره خانواده در کرج

خلاصه متن:

امروزه خانواده ها درگیر مسائل و مشکلات زیادی هستند، برای تأمین مخارج روزانه زن و مرد باید کار کنند، که معضلاتی را در برخی خانواده ها موجب می شود؛ اگر هم فقط یکی از زوجین نان‌آور خانه باشد مشکلات معیشتی، مسائلی را از نظر روابط عاطفی پیش می‌آورد، که نیازمند مشاوره خانواده است. در اینجا بنا داریم با مشاوره خانواده و به ویژه مشاوره خانواده در کرج بیشتر آشنا شویم.

 مشاوره خانواده در کرج

 مشاوره خانواده در کرج همانند بسیاری دیگر از مشاوره ها، خانواده هایی را که از نظر روابط دچار مشکل شده اند پذیرش می کند، مشاوره خانواده در کرج به چندین دلیل خانواده ها را پذیرش می کند:

  • زن و شوهر با هم همانند هم اتاقی رفتار می کنند.

به این معنا که رابطه عاطفی معناداری بین زن و شوهر حاکم نیست و در واقع زن و شوهری که فقط همدیگر را تحمل می کنند، باید به مرکز مشاوره خانواده در کرج مراجعه نمایند.

  • وقتی یکی از همسران دارای رفتارهای منفی است.

به این شکل که یک نفر رفتارهای آسیب‌زا دارد مانند خشم، کینه توزی، اعتیاد، کتک زدن و ... در این‌گونه موارد بهتر است به یک مشاور خانواده در کرج مراجعه کنید.

مشاور خانواده در کرج

مشاوره خانواده تلاشی هدفمند، علمی و داوطلبانه

  • وقتی فکر می‌کنید طلاق تنها گزینه است.

در این حالت این امکان وجود دارد که عجولانه تصمیم بگیرید و به زندگی زناشویی خود خاتمه دهید؛ این هشدار را جدی بگیرید و قبل از تصمیم، سری به مرکز مشاوره خانواده در کرج بزنید. این تصمیم می تواند بهترین تصمیم زندگی شما باشد.

  • وقتی نمی توانید چطور مشکل خود را با همسر خود حل کنید.

گاهی اوقات در زندگی بحثی در می گیرد که با وجود این که اساسی نیست وبنیان خانواده را تهدید نمی کند، خلاص شدن از دست این مشکل هم کار آسانی نیست. در این‌گونه موارد بهتر است تا دیر نشده به یک مرکز مشاوره خانواده در کرج رفته و مشکل خود را با مشاور در میان بگذارید.

چه کنیم تا مراجعه به مشاوره خانواده در کرج برای ما فایده داشته باشد:

  1. باید با همسر خود به هدف مشترکی فکر کنیم.
  2. در طول مدت جلسات مشاوره به طلاق فکر نکنیم.
  3. در طول مدت زمان دوره های مشاوره، همسر خود را به طلاق تهدید نکنیم.
  4. حفظ رابطه، بدون تلاش میسر نیست؛ لازم است خودمان هم تلاش کنیم تا جلسات مشاوره به نتیجه برسد.
  5. فداکاری بیش از لازم نیست، چون بعدها مشکل ساز می شود.
  6. به مشاوره و فرایند آن باور داشته باشیم.

 


مطالب مشابه:

مرکز مشاوره روانشناسی در کرج

روانشناس در کرج

کلینیک روانشناسی کرج

روانشناس کودک در کرج

  • paham paone
  • ۰
  • ۰

روانشناس کودک در کرج

خلاص متن:

کودکان موجوداتی معصوم هستند که در عین حال در مواجهه با مشکلات به شدت آسیب پذیر هستند. این خانواده هستند که هم می توانند مانع رخ دادن مشکلات برای کودکان شوند و هم به بهترین وجه در پی درمان برآیند.

خانواده ای که ماجرایشان را برای من تعریف کرده اند، درسال گذشته به یک روانشناس کودک در کرج مراجعه کرده بودند، اتفاق خوشایندی که آنها را هیجان زده کرده بود.

روانشناس کودک درکرج

امیرعلی ساکن کرج، به شدت از تنهایی می ترسید، پدر و مادرش به یک روانشناس کودک در کرج مراجعه کردند. آنها از این که نتوانسته بودند، خودشان با شگردهای تنبیه و تشویق، کودک خود را درمان کنند، سرخورده شده بودند.

روانشناس کودک درکرج

کودک بیش از همه درمعرض آسیب است و نیاز به مشاوره دارد

 

روانشناسی، علم بررسی و تحلیل روان و رفتار انسان است، تا بتواند معضلات رفتاری فرد را حل و فصل کند.

مسائلی که موجب می شود ما کودکمان را به یک روانشناس ببریم عبارت است از:

کشمکش طولانی مدت کودک با خود، رفتار غیرعادی برای مدت طولانی، مضطرب و نگران بودن مداوم و ...

از طرفی خانواده ها نگران این هستند که نکند روانشناس کودک آنها را بابت تقصیر یا موضوعی سرزنش کند یا این که می ترسند کودک آنها مادام العمر وابسته به درمان های روانی شود.

این که امیرعلی خوش شانس بود دقیقاً به این دلیل است که پدر و مادرش بهترین روش را اگرچه کمی دیر، در پیش گرفته بودند.

 روزی که پدر و مادر امیرعلی، در پی یافتن یک بودند، البته نگرانی هایی که برشمردیم را داشتند، ولی توانستند با آنها کنار بیایند، و تصمیم درستی بگیرند.

داستان امیرعلی و آن روانشناس کودک در کرج به همین جا ختم نمی شود، پیگیری های والدین او باعث رفع کامل مشکل وی شد و او الآن دانشجوی دانشگاه تهران است.

روانشناس کودک در کرج

روانشناس کودک در کرج برای امیرعلی خاطره ی فوق العاده ای شد

روانشناس کودک در کرج یا هر جای دنیا هدفش فراهم کردن زمینه برای زندگی بهتر ماست. بنابراین بهتر است برای ارتباط بهتر با کودکمان پای صحبت های این روانشناس کودک در کرج بنشینیم:

  1. برای کودک خود چرایی قوانین خانه را توضیح دهید.
  2. هر وقت از قوانین پیروی کرد یا کار مثبتی انجام داد، از او تعریف کنید.
  3. کاری کنید که بین احساس گناه و بی تفاوتی در مقابل انجام کار بد، تعادل برقرار شود.
  4. اجازه‌ی تصمیم گیری به او بدهید.
  5. خودتان هم به رعایت قوانین متعهد باشید.

امیدوارم ماجرای فوق و اندرزهای این روانشناس کودک در کرج مفید بوده باشد.

مطالب مشابه:

کلینیک روانشناسی کرج

مرکز مشاوره در کرج

مشاور روانشناسی در کرج

روانشناس کرج

 

  • paham paone
  • ۰
  • ۰

کلینیک روانشناسی کرج

خلاصه:

شناخت چاره جویی هایی که در کلینیک های روانشناسی صورت می گیرد، کمک بسیاری در شکستن تابوی مراجعه به یک کلینیک روانشناسی به ما می کند، مثلاً خانواده ای که تمایل دارند به کلینیک روانشناسی کرج مراجعه نمایند، حق دارند بدانند که راهکارهای ارائه شده در این کلینیک چیست؟ و مبنای کاری به چه صورت است؟

کلینیک روانشناسی کرج

کلینیک به معنای درمانگاه است و اطلاق این کلمه به درمانگاه روانشناسی یا کلینیک روانشناسی کرج به معنی وجود یک نوع بیماری در بیمار روانی و نیاز به درمان آن است.

کلینیک روانشناسی کرج به امور روانشناسی می پردازد؛ اما روانشناسی چگونه علمی است؟

روانشناسی دانشی است که به انحاء مختلف با زندگی ما سر و کار دارد، ببینید:

  • شیوه های فرزندپروری
  • روش های تعامل والدین با فرزندان
  • معالجه و درمان بیماری ها و مشکلات روانی
  • معالجه و درمان مشکلات خانوادگی
  • انتخاب بهترین گزینه افراد برای یک شغل
  • آموزش کودکان استثنایی

حیطه های مختلف کاری کلینیک روانشناسی کرج

  1. روانشناسی بالینی
  2. روانشناسی مشاوره
  3. روانشناسی خانواده
  4. روانشناسی تحصیلی
  5. روانشناسی تربیتی
  6. روانشناسی رشد
  7. روانشناسی شخصیت
  8. روانشناسی اجتماعی
  9. روانشناسی صنعتی

در کلینیک روانشناسی کرج در همه‌ی این حیطه ها بیماران پذیرش می‌شوند تا به زودی در فرایند روان‌درمانی از پیش برنامه‌ریزی شده ای قرار گیرند.

کلینیک روانشناسی کرج

کلینیک روانشناسی کرج عالمانه دست بیماران را می گیرد

البته حوزه های دیگری نیز در حیطه کاری روانشناسان قرار می گیرد؛ درست است که در کلینیک روانشناسی کرج هم راجع به آن کار می شود ولی معمولاً به صورت کلینیکی با آن برخورد نمی شود بلکه به صورت سمینار و سخنرانی و ... به آن پرداخته می شود مانند:

روانشناسی موفقیت

روانشناسی انگیزش

روانشناسی فروش بیشتر

روانشناسی مذاکره

روانشناسی مدیریت

...

در کلینیک روانشناسی کرج ابتدا بیمار قبل از مراجعه بایستی بپذیرد که مشکلی دارد که طولانی شده و ابعاد زندگی اش را تحت تأثیر قرار می دهد.

در مرحله‌ی بعد با مراجعه به کلینیک روانشناسی کرج برای درمان خود و کمک به اجرای مراحل درمان در واقع اعلام داوطلبی می کند.

کلینیک روانشناسی کرج

روانشناس، بیماران را با شرایط سخت سازگار‌می کند

 

اهداف روانشناس در کلینیک روانشناسی کرج:

الف- توصیف مشکل: به این شکل که روانشناس در کلینیک روانشناسی کرج ابتدای امر به چیستی و ماهیت مشکل مراجعه کننده می‌پردازد.

ب- تبیین مشکل: این که چرا این رفتار بروز می کند، در این مورد به چرایی وجود مشکل پرداخته می شود.

ج- پیش بینی: روانشناس در کلینیک روانشناسی کرج در این مواقع با توجه به موارد بالا به قدرت پیش بینی دست می یابد به این معنا که اگر این رفتار بروز کرد بعد از آن چه اتفاقی رخ می دهد؟

د- کنترل: در این مرحله روانشناس کلینیک روانشناسی کرج بیمار را به رفتارهایی توصیه می کند که با انجام آنها رفتارهای بیمارگونه کنترل می شود، به این معنا که از رخ دادن پیامدهای منفی جلوگیری می کند.


متن مشابه:

 

 

 

روانشناس کودک در کرج

مشاوره خانواده در کرج

مشاوره روانشناسی در کرج

روانشناس خوب در کرج

 

  • paham paone
  • ۰
  • ۰

کلینیک روانشناسی در کرج

خلاصه متن:

چرا ما از مراجعه به کلینیک روانشناسی بی نیاز نیستیم؟

چرا در جامعه ی ما هنوز مراجعه به مشاور و روانشناس به صورت یک تابو است و فرهنگ مراجعه به روانشناس جا نیفتاده است؟

واقعیت این است که برداشت های غلط و سنتی از روانشناسی این مشکل را به وجود آورده است، در این مقاله به یک کلینیک روانشناسی در کرج مراجعه می کنیم ببینیم در آنجا چه می گذرد؟

کلینیک روانشناسی در کرج

به محض ورود به این کلینیک روانشناسی در کرج با تابلو ساختمان پزشکان مواجه می شویم که اسامی روانشناسان به همراه تخصص آنها بر روی آن نوشته شده است. البته معمولاً ساختمان کلینیک های روانشناسی با کلینیک های درمانی مشترک هستند؛ ضمن این که کلینیک های مشاوره ای نیز عمدتاً در کنار کلینیک های روانشناسی به چشم می خورد.

به عنوان مثال در این کلینیک روانشناسی در کرج حیطه های تخصصی زیر وجود دارد که متخصصان امر بیماران را در این حیطه ها پذیرش می کند:

  • کارشناس ارشد مشاوره
  • روانشناس بالینی
  • درمانگر اختلالات اضطرابی
  • روان درمانگر اختلالات روانی و رفتاری کودکان و نوجوانان
  • روان درمانگر وسواس جبری
  • روان درمانگر اختلالات ناشی از اضطراب
  • ...

توصیف این کلینیک روانشناسی به منظور کمک به شکستن تابوی مراجعه به چنین کلینیک هایی برای درمان مشکلات روانی ناشی از پیچیدگی های جوامع امروزیست.

کلینیک روانشناسی در کرج

کلینیک روانشناسی، در واقع درمانگاه بیماران دارای مشکلات مختلف روانی است

نکته ی حائز اهمیت این است که یک روانشناس ممکن است بر اساس تجارب و مطالعات خود در چندین حیطه بیماران را پذیرش کند.

در صورتی که به سایت این کلینیک روانشناسی در کرج هم سری بزنیم با رزومه ی این پزشکان مواجه می شویم که این مسأله می تواند کمک بزرگی به انتخاب ما نماید.

در این کلینیک روانشناسی در کرج همانند سایر کلینیک ها، ابتدا یک منشی بیمار را پذیرش می کند و بیماران را نوبت دهی می کند؛ اگرچه بیمار یا همراهان وی می توانند با مراجعه به سایت کلینیک به طور غیر حضوری اقدام به نوبت دهی اینترنتی نمایند.

تفاوت بارز کلینیک های روانشناسی و از جمله این کلینیک روانشناسی در کرج با کلینیک های پزشکی، در ماهیّت نظارتی بودن و پیگیرانه بودن کار روان درمانی است.

کلینیک روانشناسی در کرج مراجعه به کلینیک روانشناسی کمک به خویشتن جهت بهتر زیستن است

بدین معنا که روانشناس می خواهد امور درمانی بیماران خود را تحت نظر داشته باشد و مدام به روند درمان نظارت داشته باشد؛ بنابراین ارتباط دو طرفه ای بین بیمار و پزشک برقرار می شود و این ارتباط تا بهبودی یا انصراف بیمار ادامه می یابد.

 

مطالب مشابه:

 

 

روانشناس کودک در کرج

مرکز مشاوره روانشناسی در کرج

روانشناس در کرج

مرکز مشاوره خانواده در کرج

  • paham paone
  • ۰
  • ۰

روانشناس خوب در کرج

خلاصه متن:

واقعیت این است که وقتی به دنبال حل مشکل روحی روانی خود می گردیم؛ بهتر است عجله نکنیم، درست است که تمام روانشناس ها انسان های فرهیخته و دانشمندی هستند، در عین حال تجربه، به روز بودن و صرف وقت کافی برای بیمار از مشخصه ی یک روانشناس خوب است که ارزش جستجو را دارد.

روانشناس خوب در کرج

       قابل تحسین است که با کمی وسواس در جستجوی روانشناس خوب درکرج باشید، بد نیست، قبل از آن تعریفی از روانشناسی داشته باشیم.

روانشناسی، علم بررسی روی روان و ذهن آدمی و کنکاش علمی بر روی رفتار انسان است. یک روانشناس با تحلیل علمی روان و رفتار انسان ها، بیماری ها و مشکلات آنها را شناسایی می کند و با ارائه ی راهکارهای مبتنی بر تجربه و دانش به درمان بیماری های روانی می پردازد.

آفا مصطفی در کرج زندگی می کند، محل کارش تهران است، دخترش در امتحانات دچار اضطراب می شود، طوری که به محض شروع امتحان، بیشتر آموخته هایش را فراموش می کند؛ بقیه را هم بر اثر استرس نمی تواند به روی کاغذ بیاورد.

روانشناس خوب در کرج

روانشناس روان آدمی را واکاوی می کند

 

مشاوره مدرسه پس از چندین جلسه مشاوره، به او پیشنهاد مراجعه به روانشناس را داده است. به همین علت آقا مصطفی به دنبال یک روانشناس خوب در کرج می گردد تا به دخترش کمک کند.

از آنجا که دختر آقامصطفی سال دوازدهم است و امسال باید کنکور امتحان دهد، وقت زیادی برای سعی و خطا وجود ندارد. بنابراین باید هرچه زودتر یک روانشناس خوب در کرج بیابد.

تفاوت مشاور و روانشناس

اغلب مردم مشاور و روانشناس را با هم اشتباه می گیرند، یک مشاور با راهنمایی های خود در زمینه های مورد مشاوره ( ازدواج، انتخاب رشته، مشکل خانوادگی، تصمیم هایی نظیر بچه دارشدن یا مشاوره شغلی ) به مراجعه کننده قدرت تصمیم گیری می بخشد.

اما یک روانشناس، به درمان مشکلات عمیق روحی روانی مانند استرس، ترس های موسوم به فوبیا، افسردگی و ... می پردازد.

روانشناس خوب در کرج

روانشناس به طور ریشه ای سعی در حل مشکلات دارد

  ویژگی های روانشناس خوب

      برای این که برای یافتن روانشناس خوب در کرج به آقامصطفی کمک کنیم، ابتدا باید خصوصیات یک روانشناس خوب را بدانیم.

یک روانشناس خوب:

  1. باید شنونده خوبی باشد
  2. باید مهارت های بین فردی (روابط عمومی) خوبی داشته باشد.
  3. کاملاً قابل اعتماد است، قضاوت نمی کند و نتیجه گیری را به آخر مباحث موکول می کند.
  4. به بهبودی بیمار خود خوش بین باشد.
  5. در صورت لزوم بیمار خود را به روانشناس دیگر ارجاع دهد.
  6. مستقیماً توصیه نمی کند.
  7. اهداف درمانی در نظر می گیرد و در رسیدن به آنها برنامه ریزی می کند.
  8. به پیشرفت درمان بیمار خود نظارت دارد.
  9. به تفاوت های فردی، قومی، مذهبی بیماران احترام می گذارد.

اکنون می دانیم در جستجوی چه روانشناسی باشیم تا این روانشناس خوب در کرج را به آقامصطفی معرفی کنیم.

 


مطالب مرتبط:

مرکز مشاوره روانشناسی در کرج

مرکز مشاوره خانواده در کرج

کلینیک روانشناسی کرج

روانشناس کودک در کرج

  • paham paone
  • ۰
  • ۰

روانشناس در کرج

نشانه های زیادی از انسان های نخستین اشاره به این موضوع می کند که بشر از قدیم روان و ذهن خود را می شناخته است.

مفاهیمی چون ترس، شجاعت، افسردگی، عشق، جنون و ... همه نشانگر تأثیرات انکارناپذیر روان آدمی بر زندگی وی دارد؛ گاهی این موضوع را به اجنه نسبت می دادند و گاهی به ستارگان، گاهی هم عاقلانه به شکل روانشناسی با موضوع برخورد می کردند.

اندرزهای یک روانشناس در کرج

      در شهرستان کرج دوستی دارم که مدت ها زیر نظر یک روانشناس در کرج بود. قضیه از این قرار است که سال ها پیش از بد حادثه در یک تصادف رانندگی یکی از پاهایش را از دست داد و از این رو زندگی اش دستخوش تغییر شد، در شغلش دچار تنزل شده و از آن بدتر روحیه اش را به شدت از دست داد.

      از آّن پس به یک روانشناس در کرج مراجعه می کند و از این بابت بسیاری از مشکلات روحی آزاردهنده اش کاسته شده است.

روانشناس در کرج

روانشناس با بهترین شگردها، بهترین رابطه را برای تأثیرگذاری مثبت بر بیمار ایجاد می کند.

     توصیه هایی جالب از آن روانشناس در کرج برایم نقل کرده است که ذکر آن در اینجا خالی از لطف نیست:

  1. به قضاوت های دیگران اعتنا نکنید.
  2. به خودتان اهمیّت دهید.
  3. از دیگران توقع کاری نداشته باشید.
  4. به پیاده روی در بوستان ها و فضای آزاد بپردازید.
  5. با افراد شاد و مثبت اندیش نشست و برخاست کنید.
  6. درد دل کردن با افراد امین و مورد اعتماد به سبک شدن و آزاد شدن شما کمک می کند.

بهتر است این توصیه ها را از این روانشناس در کرج به خاطر داشته باشیم.

روانشناس در کرج

تحلیل روانشناسانه، به نحوی نظم بخشی به افکار بیمار را به دنبال دارد

 

حیطه های دانش روانشناسی

      تمام رفتار و عملکردهای رفتاری انسان برخاسته از ذهن اوست. از این رو وظیفه ی اصلی روانشناسان تحلیل و بررسی موارد زیر می باشد:

  • مطالعه و تحقیق بر روی رفتارهای انسان و نتایج حاصله.
  • تحقیق بر روی مغز انسان و تأثیرات و کنش گری های مغز و رفتار
  • مطالعه بر روی مسائل و مشکلات سازگاری و عدم سازگاری.
  • مطالعه بر روی احساسات و هیجان ها.
  • تقویت بهداشت و سلامت روان با تقویت نقاط مثبت روان و اندیشه.
  • کمک به یافتن بهترین راه حل در بحران های زندگی افراد.

      روانشناس با تسلط علمی به این حیطه ها، اغلب بهترین راه حل را را پیش روی بیماران خود قرار می دهد.

دوست من نیز که دچار بیماری افسردگی و انزوا شده بود، با استفاده از کمک ها و راهنمایی های فوق العاده ارزشمند این روانشناس در کرج به سرعت به زندگی عادی خود بازگشت.

مطالب نزدیک:

مشاوره روانشناسی در کرج

مشاوره خانواده در کرج

کلینیک روانشناسی در کرج

روانشناس کودک در کرج

 

 

  • paham paone
  • ۰
  • ۰

مرکز مشاوره روانشناسی در کرج

خلاصه متن:

مشغله های زیاد، ارتباطات فراوان اجتماعی، کاری، خانوادگی، مشکلات انبوه مالی، عاطفی، شغلی و خانوادگی، بشر امروز را در معرض بیماری های روانی متنوع قرار داده است، که ضرورت مراجعه به مراکز مشاوره روانشناسی را بیش از پیش ایجاب کرده است.

مرکز مشاوره روانشناسی در کرج نیز از جمله مراکز مشاوره فعال در رفع مشکلات هم وطنان می باشد.

مرکز مشاوره روانشناسی در کرج

           از جمله مراکز مشاوره در کشور، مرکز مشاوره روانشناسی در کرج است که همانند سایر مراکز مشاوره با بهره گیری از متخصصان مجرب و حاذق در این زمینه به خدمت رسانی به شهروندان این شهر می پردازد.

         جایگاه و ضرورت مراجعه به مشاوره تا آنجا اهمیت دارد که حتی در مدارس مشاورانی که در رشته های مشاوره تحصیلی و تربیتی مدارج عالی دارند، ساعاتی از هفته ( در مدارس شلوغ به طور تمام وقت)  به کار رسیدگی به مشکلات تحصیلی و رفتاری دانش آموزان می پردازند.

 

مرکز مشاوره روانشناسی در کرج

       بر اساس تحقیقات به عمل آمده 60 تا 87 درصد از مشکلات، در مراجعه به مشاوره حل می شود؛ در این تحقیق ثابت شده که مراجعه به مراکز مشاوره روانشناسی بین 9 تا 12 مانع از حاد شدن مشکل می گردد.

        به خاطر دارم، دوستی که فرزندش دچار شب ادراری بود و مشکل پزشکی هم نداشت؛ می گفت: این مسأله باعث کاهش اعتماد به نفس کودک شده بود، تا این که به یکی از چندین مرکز مشاوره روانشناسی در کرج مراجعه کرد، در آنجا چندین طی چند جلسه درمان شده بود.

       دوست من خیلی از آن مرکز مشاوره روانشناسی در کرج تعریف می کرد و سایرین را نیز به مراجعه به این مرکز تشویق می کرد.

مرکز مشاوره روانشناسی در کرج

 

کلینیک مشاوره ای

      در یک کلینیک مشاوره ای بیمار با مراجعه و دریافت نوبت، در وعده ی معین در اتاق روانشناس حاضر شده و ابتدا وضعیت خود را به طور کامل برای مشاور توضیح می دهد، در این زمان بیمار باید به طور کامل به مشاور اعتماد کند و هیچ بخشی از مشکل خود را به بهانه ی شرم و آزرم مخفی نکند.

         به عنوان مثال در ماجرای فوق، پدر با فرزند خود صحبت کرده و او را متقاعد می سازد تا به آن مرکز مشاوره روانشناسی در کرج مراجعه کنند.

 

مرکز مشاوره روانشناسی در کرج

       مشاور که به دقت به صحبت های پدر و پسر گوش می کند، در فضایی صمیمانه تر به طور جداگانه با هر دویشان صحبت می کند، چه بسا رفتار پدر در خانه موجب بروز چنین  مشکلی در فرزند شده باشد.

       سپس با توجه به آموزه های علمی و تجربی خود توصیه هایی به ایشان می کند و برای زمانی دیگر به ایشان نوبت می دهد.

    روشی که در این مرکز مشاوره روانشناسی در کرج از نظرتان گذشت، کم و بیش در سایر مراکز مشاوره ای نیز اجرا می شود.

 

مطالب مرتیط:

روانشناس در کرج

مشاوره خانواده در کرج

کلینیک روانشناسی در کرج

روانشناس کودک در کرج

  • paham paone
  • ۰
  • ۰

مشاوره روانشناسی در کرج

خلاصه متن:

انسان از دیرباز می دانست که وجودش تنها از جسم تشکیل نشده بلکه شامل روان و اصطلاحاً ضمیر هم می شود که گاهی احساس شعف را با آن تجربه می کند وگاهی بی قراری.

تا این که 150سال پیش روانشناسی به شکل علمی مورد توجه قرار گرفت.

امروزه بسیاری از مشکلات روحی با مشاوره روانشناسی درمان می شود؛ ما در این جا بیشتر به مشاوره روانشناسی در کرج می پردازیم.

مشاوره روانشناسی در کرج

  • کسی مشاوره روانشناسی در کرج سراغ ندارد؟

       در یک صبح جمعه در آپارتمانی در کرج چهار همسایه که برای صبحانه کنار هم جمع شده بودند؛ علی آقا با این پرسش از همسایه ها صحبتش را شروع کرد.

احمدآقا پرسید: خدای نکرده کی مشکل روانی گرفته؟

علی آقا گفت: خودم!

       وقتی با نگاه های خیره ی اطرافیان مواجه شد؛ ادامه داد: نمی دانم با پسرم چگونه حرف بزنم. هر طور صحبت می کنم، به او بر می خورد، به سرعت کارمان به مشاجره می کشد.

       آقا فرشاد با خنده پرسید: با این حساب من هم باید دنبال مشاوره روانشناسی در کرج بگردم، چون به شدت از ارتفاع می ترسم.

علی آقا گفت: چراکه نه!

         سحرخانم همسرآقا محسن که ساکت نشسته بود، با خود فکر کرد که چرا تا حالا به فکرش نرسیده؟ از یک سال پیش که خواهرش در اثر تصادف از دنیا رفته بود، نتوانسته بود با این قضیه کنار بیاید و زندگی خصوصی اش شدیداً تحت تأثیر این قضیه قرار گرفته بود.

اکنون او هم در جستجوی مشاوره روانشناسی در کرج برآمده بود.

مشاوره روانشناسی در کرج

مشاوره روانشناسی چه مقدار ضرورت دارد؟

       پاسخ به این پرسش به وجود یا عدم وجود مشکل در شخص بر می گردد؛ امّا همان گونه که در داستان مشاوره روانشناسی در کرج

دیدیم متأسفانه خیلی از ما با وجود دارا بودن مشکل روانی، یا آن را انکار می کنیم و یا در صورت باور داشتن، اقدامی در جهت درمان و مراجعه به روانشناس انجام نمی دهیم.

 

       می دانیم که درمان بیماری های جسمی، نیاز به رضایت بیمار ندارد، به عنوان مثال کودکی که آنفلوانزا گرفته و نیازمند تزریق آمپول است اصلاً به این کار راضی نمی شود ولی پدر و مادر او را مجبور به این کار می کنند، نتیجه هم می گیرند.

      اما در مورد مشکلات روانی این گونه نیست. در واقع نه تنها باید بیمار داوطلبانه به مشاوره روانشناسی مبادرت ورزد، بلکه باید نسبت به فرایند بعضاً طولانی مشاوره، صبور و پیگیر هم باشد تا نتیجه لازم را بگیرد.

مشاوره روانشناسی در کرج

 

    نه تنها افراد داستان بالا، بلکه بسیاری از ما اگر با مشکلات زیر مواجه شده ایم باید به دنبال مشاوره روانشناسی باشیم؛ چه مشاوره روانشناسی در کرج باشد و چه در هر شهر دیگر کشورمان:

  • مشکلات ارتباطی با فرزند
  • مشکلات ارتباطی با همسر
  • بروز زمینه های افسردگی
  • ترس نامتعارف از حیوانات
  • ترس از ارتفاع یا تاریکی یا ...
  • مشکلات تحصیلی
  • مشکل اعتیاد
  • ...

مطالب مرتبط:

روانشناس خوب در کرج

مشاوره خانواده در کرج

کلینیک روانشناسی کرج

روانشناس کودک در کرج

  • paham paone